Este Schumi terminat?

21-05-2010, categoria Formula 1

Revenirea lui Michael Schumacher a fost subiectul anului in Formula 1. Fanii il vedeau deja campion, iar Nico Rosberg nu era prea fericit sa il aiba coechipier, dupa cum a recunoscut chiar el. In schimb, dupa Marele Premiu al Chinei, cind neamtul s-a chinuit sa termine pe locul 10, iar Nico a venit pe podium, Rosberg a fost mult mai relaxat, spunind ca nu este chiar asa rau sa fii in echipa cu Schumi. Oare o fi vrut sa spuna ca batrinul nu ii poate face fata?

Nu am fost niciodata fan al lui Schumi, ba din contra, mi-ar placea sa il distrug in aceste rinduri… dar nu o sa o fac, pentru ca mi-as pierde din credibilitate in fata voastra. Nici nu vreau sa ii gasesc scuze, vreau doar sa sublinez citeva motive pentru care Schumi se prezinta in 2010 ca un pilot de pluton.

O sa incep cu materialul de concurs. Toata cariera lui, neamtul a mers pe pneuri cu profil, iar acum trebuie sa pilotez pe slick-uri. Ceilalti piloti au trecut prin acest lucru impreuna anul trecut, iar acum deja s-au adaptat. Conform noilor regulamente tehnice, pneurile fata sint acum mai inguste, ceea ce inseamna ca omul trebuie sa isi adapteze stilul de pilotaj pentru a genera mai multa forta de apasare pe puntea fata. Nici masina W01 a celor de la Mercedes GP nu este una de top, avind probleme cu distributia greutatii. Ross Brawn a recunoscut ca echipa a incercat sa aduca centrul de greutate cit mai in fata, pentru a genera mai multa forta de apasare, dar in acest fel spatele nu mai are aceeasi aderenta, patineaza mai mult si tractiunea are de suferit. Si Norbert Haug, boss-ul Mercedes Motorsport, a spus ca echipa si-a dat seama din prima zi a sezonului de teste ca masina nu este cea mai buna de pe grila.

Ampatamentul este mai lung decit in anii trecuti, iar asta se pare ca ii place lui Rosberg mai mult decit lui Schumi. In plus, in toate cursele de pina acum, cu exceptia celei de la Monaco, s-a vazut ca neamtul avea probleme la iesirea din virajele strinse, iar in cele de viteza se descurca mult mai bine.

Sa nu uitam si ca Schumi a trecut de 40 de ani, iar acest lucru isi pune amprenta asupra reflexelor si a agresivitatii, chiar daca este intr-o forma fizica foarte buna. Mai vine si dupa o vacanta de trei ani…

Multa lume spune ca, dupa citeva curse, Schumi va reveni in top. Eu sint de aceeasi parere cu Sir Stirling Moss, care a spus ca nu intelege de ce a revenit si ca prin prestatiile slabe va sterge din memoria oamenilor toate succesele sale. Mai mult, eu cred ca Schumi nu va reusi mai mult de 2-3 podiumuri si nu va cistiga nici o cursa in acest sezon. Tineti pariul?

Tags: , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

6 Raspunsuri la “Este Schumi terminat?”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Laurentiu Mandu, Dan Mihalascu. Dan Mihalascu said: O analiza excelenta a revenirii lui Schumacher in Formula 1 http://mandu.ro/este-schumi-terminat/ [...]

  2. Ma risc eu la un pariu. Nu cred ca va reusi nici o clasare pe podium anul asta. Si tare ma tem ca va pleca din F1 la finalul sezonului, pentru totdeauna de data asta. Revenirea lui in F1 e o greseala dupa parerea mea. Dar il apreciez pentru curaj.

  3. LM

    @Dan Mihalascu Salut Dan! Am luat si eu in calcul ce spui tu, dar cred ca va reusi totusi sa vina pe podium. Cit despre plecarea la finalul sezonului, cu siguranta se va intimpla asta daca nu are rezultate.

  4. Sunt de aceeasi parere cu Dan. Terminat nu este, depasit DA.

  5. Barengott

    Nu cred ca Schumi a alergat toata cariera pe pneuri cu profil (banuiesc ca te referi la acele santuri care erau facute pe pneuri). Insa are multi ani de alergat pe ele.
    Cum in ultimile curse il bate pe Rosberg, cred ca masina insa nu straluceste deloc. E mai mereu a patra de pe grila.
    Eu sper sa mai ramana macar pana la finalul lui 2011. Adica sa participe la dezvoltarea viitoarei masini. Aici a fost intotdeauna punctul lui forte.

  6. aa

    Hm.. Eu nu cred ca va pleca la finalul sezonului, sunt sigur ca va onora contractul de 3 ani. Mercedes are de castigat enorm de pe urma imaginii lui si nu o sa-l dea afara, doar daca ar pleca de bunavoie. Referitor la performantele lui.. voi v-ati uitat atent la curse de-a lungul sezonului? In primele curse, da, a fost depasit de Rosberg. Apoi s-a schimbat sasiul si subit.. in calificari a fost in fata coechipierului. In cursa la fel. Trebuie sa fii orb sau rauvoitor sa nu recunosti ca Schumi trebuia sa fie in fata lui Rosberg la Monaco, unde a fost penalizat pe nedrept. (drept urmare Rosberg ia mai mult puncte fata de schumacher). Depasirea lui Alonso in ultimul tur a fost de mare clasa. Apoi cursa din Canada a fost compromisa in principal datorita strategiei echipei care l-a tinut prea mult pe pisa cu un singur set de pneuri, a recunoscut si Brawn. Iar in cursa din Spania, come on. ERA LOCUL 3, inainte de pit. Apoi cu semaforul rosu la iesire iese ultimul!!!! Termina in afara punctelor, iar dupa penalizarile acelea penibile aplicate post-race, Rosberg iar ajunge in puncte si isi mareste avansul fata de Schumi … fara sa merite. Daca nu il opreau pe schumi la pit cu semaforul, iesea undeva pe locurile 4,5,6, de unde avea o sansa buna sa obtina puncte importante. Concluzia mea la evolutia lui Schumi? GHINION pe toata linia. Insa daca te uiti printre randuri si nu la rezultatele finale, vezi de fapt ca Schumi este aproape adaptat si este deja peste Rosberg. Podium anul acesta? Posibil. Insa anul asta este de adaptare. Lupta pentru titlu la anul? Totul depinde de masina Mercedes acum.

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site