Formula 1 preview: Miza pe german

7-07-2009, categoria Formula 1

Sebastian Vettel spera sa obtina victoria in cursa de casa de la Nurbrugring, dupa ce l-a batut pe Jenson Button pe terenul acestuia, la Silverstone.

sebastian-vettel

Pentru foarte multi ani de zile, germanii au fost fani Ferrari. La Hockenheim si la Nurburgring, nemtii veneau in valuri pentru a urmari succesele lui Michael Schumacher, cel care a fost idolul lor. Insa acum toata suflarea din Germania este alaturi de noul erou al motorsportului din aceasta tara, Sebastian Vettel. Tinarul pilot de la Red Bull Racing a facut pina acum un sezon absolut senzational, fiind singurul care a reusit sa il bata pe Jenson Button si pe cei de la Brawn GP.

Scurta istorie

Daca multumita in mare masura lui Vettel, Marele Premiu al Germaniei va avea parte anul acesta de o audienta numeroasa, sa vedem ce s-a intimplat in trecut in aceasta cursa. Etapa germana a facut parte din calendarul Formulei 1 inca din 1950, anul in care aceasta competitie a luat nastere. Pe atunci, cursa se desfasura pe celebrul Nordscheleife, versiunea veche a circuitului de la Nurburgrin, care avea o lungime de peste 20 km. Prima cursa memorabila pe circuitul localizat in nordul Germaniei, in zona Eifel, a avut loc in 1957. Juan Manuel Fangio a reusit o revenire spectaculoasa, prinzind din urma masinile Ferrari pilotate de Mike Hawthorn si Peter Collins. Dupa ce a batut de mai multe ori recordul pe tur, Fangio i-a depasit pe cei doi si a obtinut o victorie remarcabila.
In 1968, Jackie Stewart a fost responsabil cu spectacolul. Pe o ploaie torentiala si pe o vizibilitatea extrem de scazuta, scotianul s-a impus la comenzile unei masini Matra l-a un avans de peste 4 minute fata de urmatorul clasat! A venit insa si tragedia din 1976, cind a avut loc ultima cursa pe Nordschleife, care a fost abandonat din motive de securitate. Masina Ferrari a lui Niki Lauda a iesit in decor si s-a transformat, brusc, intr-o minge de foc. Ceilalti piloti au oprit si l-au salvat pe austriac, care s-a ales doar cu numeroase arsuri. |n ciuda acestui accident nefericit, Lauda a revenit si a mai cistigat inca doua titluri de campion mondial dupa tragedie.
Insa Nurburgring si-a pierdut locul in calendar, Hockenheim devenind gazda Marelui Premiu al Germaniei. Si acest traseu a fost unic in Formula 1 timp de multi ani, mai ales datorita celebrei portiuni de viteza din zona impadurita. El a fost insa modernizat si redesenat, pentru a oferi conditii mai bune de siguranta pentru piloti. Recent, Marele Premiu al Germaniei se alearga alternativ la Hockenheim si Nurburgring.

Revansa lui Button?

Inaintea ultimei etape din acest sezon, cea de la Silverstone, as fi spus fara ezitare ca Brawn GP sint favoriti la Nurburgring. Insa Red Bull Racing a demonstrat o forma foarte buna si a venit in Anglia cu o masina extrem de competitiva, cu care Vettel si Mark Webber au dominat fara probleme tot weekendul. Dupa ce l-a batut pe Jenson Button chiar pe terenul acestuia, teoretic Vettel pleaca drept favorit pentru etapa sa de casa. |n plus, se stie ca monoposturile Brawn GP nu se comporta prea bine la temperaturi scazute, lucru sustinut de cursa de la Silverstone. Vremea in regiunea Eifel este extrem de schimbatoare, iar ploaia poate aparea oricind. In aceste conditii, piloti ca Fernando Alonso, Lewis Hamilton sau Kimi Raikkonen se pot descurca de minune. Insa daca ne luam dupa performantele masinilor Renault, McLaren Mercedes si Ferrari, se pare ca doar Raikkonen ar avea sanse sa le strice socotelile favoritilor. Pentru puncte se vor mai bate si Toyota sau Williams, dar sansele lor la victorie nu sint prea mare pe acest circuit.

Nashul Vettel

Sebastian Vettel, pilotul german al echipei Red Bull Racing, va deveni “nashul” unui viraj al circuitului de la Nurburgring, care va purta numele sau. Astfel, invingatorul ultimei etape din Formula 1 va imprumuta numele sau virajului cu numarul 6 al circuitului modern de la Nurburgring, viraj care pina in prezent nu avea nici un nume.

Tags: , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site