Monoposturile de Formula 1 in 2020

26-01-2011, categoria Formula 1

Designul monoposturilor de Formula 1 va suferi schimbari radicale in urmatorii 10 ani, modificari mai mari decit cele care au avut loc in ultima decada, conform celebrei reviste britanice F1 Racing.

Publicatia editata de cel mai mare grup de presa privat din Anglia, Haymarket, impreuna cu Pat Symonds, designerul sef al Renault F1, a pregatit in ultimult sau numar, care va fi disponibil pe piata din 27 ianuarie, un material prin care incearca sa le explice fanilor cum va arata si cum se va comporta un monopost de Formula 1 in 2020.

Conform lui Symonds, peste 10 ani, masinile vor avea jante mai mari si pneuri cu profil mai mic, vor reveni mai multe elemente aerodinamice folosite cu ceva timp in urma, sistemul KERS va produce 250 CP, iar eleronul spate nu va mai avea drept scop dezvoltarea unei forte de apasare cit mai mari.

Articolul publicat in F1 Racing prezinta si ipotezele unor viitoare schimbari de regulament, ce vor conduce la acest design modificat radical. Aici au fost luate in calcul posibile reguli care sa scada consumul de combustibil si emisiile de CO2.

Echipele de Formula 1 au fost deja sfatuite de FIA sa reduca cu 35% consumul de combustibil la viitoarele generatii de monoposturi, iar un motor mai prietenos cu mediul, de 1,6 litri cu turbina, va fi introdus din sezonul 2013.

Despre viitoarele modificari de regulament, Symonds a spus: “Luind in considerare toate motivele pentru care se fac aceste schimbari, ma astept ca monopostul de Formula 1 din 2020 sa vina cu niste noutati mult mai mari fata de cele aparute in ultimii 10 ani. Ilustratiile pe care le-am produs sint, evident, doar o simpla ipoteza, dar ele cuprind toate caracteristicile importante ale monoposturilor care vor concura in Formula 1 in 2020″.

Ilustratii: F1 Racing

Tags: , , , , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

6 Raspunsuri la “Monoposturile de Formula 1 in 2020”

  1. fanalodog

    interesant…dar cum rezolva subvirarea fara eleron fata??

  2. LM

    @fanalodog: aceesi intrebare mi-am pus-o si eu. m-am gindit sa ii contactez pe cei de la Renault F1 sa ma puna in legatura cu Symonds, dar astept mai intii sa iau F1 Racing si sa vad ce spun in revista. sint convins ca acolo materialul este unul amplu, cu mult mai multe informatii decit cele folosite ca promo pentru numarul pe februarie.
    promit ca daca ma lamuresc mai bine dupa ce citesc revista, voi mai reveni cu amanunte

  3. catalin

    Cum iti faci rost de revista F1 Racing din UK?
    Mersi

  4. LM

    @catalin: ai doua variante. ori iti faci abonament la ei, ori o cumperi de afara, ca la noi nu am gasit-o. eu o sa plec peste doua saptamini in Suedia, la prima etapa din WRC, si o sa o caut undeva pe aeroporturi.
    daca vrei abonament, iti faci la ei pe site, te costa 65 pounds pe an, adica 12 numere. revista merita banii astia, crede-ma, am fost redactor-sef al versiunii in limba romana aproape doi ani de zile. daca nu o sa gasesc revista in engleza, o sa-i rog pe cei de la Haymarket sa imi trimita un PDF cu materialul respectiv

  5. radu

    mda, ideea e ca vor fi doar niste carturi mai puternice….dar fara eleron fata ar fi foarte multa subvirare, dar cine stie ce se mai descopera pana in 2020.

  6. LM

    @radu totusi nu cred ca nu vor avea eleron fata. in momentul asta nu imi dau seama cum ar rezolva problema aderentei pe puntea fata…

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site