Scenariu futurist

20-05-2009, categoria Formula 1

Mai multe echipe ameninta cu retragerea din Formula 1, iar FIA nu vrea sa cedeze. In aceste conditii, va invit la un exercitiu de imaginatie.

12h Sebring 2009

Michael Schumacher sustine ca Formula 1 fara Ferrari nu ar avea farmec. Corect! Dar cum ar arata Formula 1 fara Ferrari, Toyota, Renault, Red Bull Racing si Toro Rosso? Ar ajunge probabil – si asta o spun cu durere in suflet – ca WRC, care acum a devenit plictisitor cu doua echipe de uzina (Citroen si Ford) si un singur pilot (Sebastien Loeb) care bate tot.

Sper si eu, ca si voi, ca se va ajunge la un compromis si ca nu vom vedea din 2010 o Formula 1 in care sa alerge McLaren Mercedes, Williams, Force India, Brawn GP, BMW Sauber (daca vor ramine) si alte echipe noi gen Lola, USF1 sau Litespeed. Insa daca se va ajunge la aceasta situatie, eu va propun un scenariu care deocamdata trebuie sa fie considerat o simpla fictiune.

Luca di Montezemolo a spus ca, orice s-ar intimpla, Ferrari va participa in competitii, pentru ca acest lucru este in ADN-ul sau. In iunie, Montezemolo va fi omul care va da startul in celebra Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Masini Ferrari participa in aceasta competitie prin intermediul unor echipe private, asa ca de ce nu ar veni italienii cu echipa de uzina? In plus, celebrul Tom Kristensen a declarat recent ca aceste competitii de sportcars vor deveni din ce in ce mai populare si se apropie epoca lor de glorie.

Toyota a spus ca mai are si alte optiuni in afara de Formula 1. Si japonezii sint interesati de serii gen Le Mans, acolo unde au mai participat cu niste ani in urma. Ei au mai avut succes si in WRC, dar in acest moment o revenire in mondialul de raliuri nu ar fi un «marketing tool» suficient de puternic.

Renault au propriile serii monomarca – de monoposturi si de masini de strada (World Series by Renault, Formula Renault, Megane Trophy) – si nu ar avea nici o problema sa dezvolte o masina pentru Le Mans sau pentru mondialul de turisme (WTCC).

Compania Red Bull este implicata in numeroase serii, de la Dakar la NASCAR, de la raliuri la DTM (alaturi de Audi si Abt) sau competitii de aviatie. Ce-i drept, deocamdata la nivel de sponsorizari mai mari sau mai mici, dar ce l-ar impiedica pe Mateschitz sa cumpere o echipa in oricare dintre seriile respective?

Ca sa concluzionez, scenariul meu futurist arata in felul urmator: Ferrari si Toyota vor participa in Le Mans Series incepind din 2010 sau 2011. Renault va intra in WTCC din 2011, iar Red Bull va participa cu masini Audi in Le Mans Series, isi va face echipa in NASCAR si va continua sa sponsorizeze in DTM si raliuri. In Formula 1 se vor bate la titlu McLaren cu Brawn GP – eventual si BMW daca decid sa ramina acolo -, iar restul echipelor nu vor putea tine pasul cu acestea din punct de vedere tehnologic. Noi ne vom plictisi la cursele de Formula 1si vom ajunge la vorba lui Kristensen: vom fi mai interesati de seriile de sportscars sau de WTCC. Sint pesimist?

Tags: , , , , , , , , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

8 Raspunsuri la “Scenariu futurist”

  1. Pai ai urmat un fir logic, deci nu ai de ce sa te consideri pesimist sau optimist. Esti pur si simplu logic.

    Scenariul tau este cel logic. Daca nu s-ar intampla nimic interesant iar lucrurile vor fi lasate sa curga asa cum sunt, se va ajunge, probabil, la verificarea pronosticului tau in proportie de 70-100%. Totusi, tind sa cred ca cineva vorbeste la telefon in timp ce eu scriu randurile astea si rezolva cazul :)

  2. Nu cred ca esti pesimist, ci mai degraba realist. Insa sunt de acord cu tine doar in privinta celor de la Ferrari si Toyota. Ferrari trebuie sa concureze intr-o competitie renumita, altfel… nu ar mai fi Ferrari, iar Le Mans este cunoscuta chiar si de cei care nu sunt pasionati de sporturile dcu motor. E posibil ca si Toyota sa mearga in Le Mans, desi poate vor amana proiectul pentru perioada de dupa criza.
    In schimb, nu vad ce i-ar motiva pe Renault sa intre in WTCC, o competitie nu foarte populara in randul fanilor. Si cum bine ai punctat, au propriile lor competitii, ceea ce i-ar putea determina sa se multumeasca cu atat.
    Red Bull si-a consolidat puternic brandul prin intrarea in F1 si ar putea fi tentati de Le Mans, mai ales daca si Ferrari va ajunge acolo.
    Mercedes si BMW asteapta sa vada ce se intampla, insa nu stiu in ce masura vor fi tentati sa ramana in F1 daca ceilalalti trei constructori pleaca. Poate doar pentru un duel intre nemti.
    Observ ca nu ai pus in discutie o noua competitie fondata de constructori. Oricum, pare putin probabil, sunt foarte multe probleme pe care ar trebui sa le rezolve (circuite, promovare, drepturi TV etc), iar in perioada asta de criza nu cred ca le sta gandul la asa ceva…
    Pana la urma, cred ca se va ajunge insa la un compromis. Formula 1 are nevoie de constructori si invers.

  3. LM

    @Daniel Popescu: ai dreptate, si eu cred ca se va ajunge la un compromis. am vrut doar sa verific daca imaginatia mea functioneaza si daca mai sint si altii de aceeasi parere cu mine.
    cit despre o competitie separata, a constructorilor, nu stiu daca ar fi un proiect viabil in viitorul apropiat, din diferite motive, ca cele mentionate si de tine

  4. LM

    @Mircea: ai tu ceva informatii “top secret”, se apasa pe niste butoane? :)

  5. mad79

    eu unul,m-as uita mai des la o competitie a constructorilor(Ferrari,Renault,Toyota,etc)decat sa vad una in care chiar daca se va numi formula1,nu ar avea nimic in comun cu ce a fost odata!noile regulamente ce au scazut si marit aripa fata chiar face cursele un pic asemanatoare cuc cele ale anilor 80,cand vedeai dueluri adevarate pe pista!
    ps.Voi adauga la Favorite,acest blog,ca imi place!

  6. LM

    @mad79 multumesc pentru adaugarea la Favorite! promit sa nu dezamagesc, chiar daca asa cum spunea si Daniel Popescu nu apuc sa scriu chiar atit de des pe cit mi-as dori…
    si eu sint de aceeasi parere, o competitie in care sint implicati mai multi constructori ar fi mult mai interesanta decit una cu multe echipe private. orice ar face un privat si oriciti bani ar investi, nu poate tine pasul cu un constructor din punct de vedere al dezvoltarii tehnologice.

  7. mad79

    fara a te lauda,nu ca nu ai merita,dar nu vreau sa ti-o iei in cap,placerea e a mea,pentru ca imi place cum scrii si ce scrii!

  8. LM

    @mad79: mersi inca o data!

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site