WRC, Raliul Greciei 2011: Ziua 0

16-06-2011, categoria WRC/Raliuri

Prieteni, dupa ce am condus cam 14 ore si 1.280 km am ajuns la Lourtaki, o statiune aflata la 80 km de Atena, unde se afla centrul Raliului Greciei 2011. Am vazut pe net ca in Romania este cald, iar pe aici treaba sta la fel. Pe la prinz sint peste 30 de grade Celsius, plus ca mai este si multa umezeala, ca asa-i pe malul marii. Ca de obicei, primul contact cu Grecia s-a rezumat la o masa copioasa! ☺ Tzatziki, souvlaki, calamari pane si niste apa plata, ca sint “the designated driver”. La acest capitol sta mai bine Alex Tamasescu (caruia ii multumesc pentru poze), care a verificat calitatea produsului autohton Mythos si a celui de import Amstel! ☺ Dar sa trecem la treaba. Asa cum am facut si cind am fost la Raliul Suediei, o sa va impartasesc impresiile mele de pe aici, din culise, fara sa intru in detalii despre rezultate si alte asemenea amanunte pe care le puteti afla imediat de pe net.

- In parcul de service de la Lourtaki este deocamdata liniste si pace. Sportivii au fost la shakedown, dupa care au venit sa mai faca mici modificari la masini. Pilotii echipelor de uzina, Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala, Sebastien Loeb si Sebastien Ogier au spus cu totii ca nu prea le-a placut prima sectiune a traseului de shakedown, unde a fost destul de mult noroi. Totusi, eu zic ca s-ar putea sa le fi prins bine acest lucru, pentru ca in mod surprinzator pentru Raliul Greciei s-ar putea sa ploua pe unele probe in acest weekend. Multi piloti au incercat diverse setari ale masinii, majoritatea fiind legate de suspensii, pentru ca aceasta etapa de macadam este poate cea mai dura din tot sezonul.

- Dintre pilotii privati, Petter Solberg a schimbat amortizoarele in timpul shakedown-ului si a parcurs traseul de 5 ori, pentru a fi sigur ca are setarile potrivite. Mads Ostberg a incercat si el diverse setari pe inaltime ale suspensiei.

- La conferinta de presa FIA dinaintea raliului au fost prezenti Latvala, Loeb, Kimi Raikkonen si Mads Ostberg (foto sus). Evident, au fost intrebati ce parere au despre schimbarea regulamentului cu privire la ordinea de start pe macadam incepind din 2012, iar pilotii de uzina au spus ca nu au nimic impotriva. Daca nu stiti, incepind de anul viitor, pilotii vor putea sa isi aleaga pozitia de pe care vor lua startul in prima zi a raliurilor pe macadam in ordinea in care s-au clasat la shakedown. Ca sa fiu sincer, nu sint foarte incintat de acest lucru din doua motive. In primul rind, sint raliuri pe macadam in tari in care nici macar echipele de uzina nu apuca sa testeze, asa ca shakedownul este folosit ca o sesiune oficiala de teste. In noile conditii, lumea va trebuie sa se concentreze foarte mult asupra timpilor, pentru a putea alege o pozitie de start cit mai buna. In al doilea rind, unii piloti pot fi dezavantajati. Mi-e greu sa cred ca in afara pilotilor de uzina si a lui Solberg mai este cineva cu sanse reale sa fie foarte rapid si sa cistige shakedownul. In aceste conditii, pilotii din fruntea clasamentului – adica cei de uzina si Petter – ar fi si mai avantajati decit privatii. Plus ca, daca stam strimb si ne gindim drept, si in acest an, chiar daca in prima zi nu au plecat neaparat de pe pozitiile ideale, tot pilotii de uzina au cistigat toate raliurile, asa ca nu mi se pare ca au fost dezavantajati in vreun fel daca au fost primii pe drum in ziua intii.

- Poate ca lipsit o perioada din WRC, cit a fost prin State pentru NASCAR, dar Kimi Raikkonen este neschimbat. La conferinta de presa FIA a fost intrebat cum i se pare revenirea la raliuri dupa o lunga perioada de pauza. Raspunsul a fost unul sec si caracteristic: “Yes, it’s good to be back”. Tipic pentru Kimi! ☺

- Sint foarte curios cum va decurge acest raliu. In 2009, ultima oara cind s-a alergat aici, Hirvonen a cistigat, Ogier a fost pe 2, Latvala a terminat pe 3, iar Loeb a abandonat. Ca sa fiu sincer, asa cum Argentina este un raliu unde Citroen a mers tot timpul foarte bine si Ford a mers slab, etapa din Grecia mi se pare ca se potriveste mai bine masinilor Ford. Oricum, avind in vedere cit de dur este raliul si cite capcane sint pe probe, ca sa nu mai zic ce va fi daca mai si ploua, cred ca va cistiga cine va gresi cel mai putin si cine va reusi sa isi menajeze cit mai bine masina, mergind si tare in acelasi timp. Stiu ca este greu sa ajungi la un asemenea compromis, dar in Grecia cam trebuie sa o faci.

- Diseara ma voi intilni cu pilotii la startul oficial de la Acropole si am programata o discutie face-to-face cu Hirvonen si Latvala, asa ca poate mai la noapte sau miine o sa mai vin cu ceva detalii noi din culisele raliului.

- Deocamdata nu am ajuns in Atena, dar voi fi acolo dupa-amiaza. Pina acum nu am auzit nimic despre manifestatii si alte scandaluri. Ce-i drept, startul oficial al Raliului, care va avea loc la Acropole, a fost ceva timp sub semnul intrebarii, dar oficialii FIA au anuntat astazi la prinz ca el se va tine acolo la ora la care era programat.

Tags: , , , , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site