WRC, Raliul Greciei: Ziua III

19-06-2011, categoria WRC/Raliuri

S-a terminat un raliul plin de praf si temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Noroc ca fiind ziarist acreditat aveam acces in locuri speciale pe probe si am reusit sa mai stau si la umbra. Acum am ajuns in centrul de presa, asa ca sa va povestesc ceva impresii de final.

- La sfirsitul zilei a doua am fost sa vad PS13, adica proba de noapte (foto sus, Mikko Hirvonen). Pe un drum de acces spre speciala, desi aveam ecuson de media la masina, un politist prost pe motocicleta nu a vrut sa ne lase sa trecem mai departe de zona unde se terminau masinile parcate. Ca sa nu ne batem, am parcat in cele din urma pe marginea drumului, dupa care am mers pe jos mai mult de un kilometru si jumatate. Cind am ajuns aproape de proba, evident ca mai erau ceva locuri de parcare in zona de oficiali si media, asa ca sper ca gindurile noastre bune (ale mele si ale lui Alex Tamasescu) l-au urmarit pe respectivul politist pina acasa.

- Si la ei, ca si la noi, spectatorii isi fac de cap. Este ordine si disciplina doar cind trec masinile si elicopterele de securitate, in rest se gasesc tot felul de bezmetici care sa se plimbe pe drum. Mai mult, duminica am descoperit ca sint si unii foarte nesimtitit. Dupa PS16, un individ cu un Subaru isi parcase agregatul in mijlocul drumului, intre masinile oprite pe ambele parti ale acestuia. Uite asa, cam 100 de masini erau blocate de idiot, dintre acestea adunindu-se vreo 30 care vroiau sa plece. Dupa mai mult de jumatate de ora de asteptare, omul a venit la masina, a primit o gramada de “urari de bun venit” si a fost luat in primire de doi politisti, care sper ca l-au ars zdravan la buzunar.

- Trecind la aspectele pur sportive, Citroen a facut legea in Grecia. Ca sa fiu sincer, nu inteleg cum a reusit Sebastien Ogier (foto jos) sa il bata pe Sebastien Loeb, pentru ca cel de-al doilea mi s-a parut a fi mai rapid peste tot pe unde l-am vazut. De altfel, la final, si Loeb a spus ca “sint frustrat ca nu am cistigat, pentru ca am crezut mereu ca sintem cei mai rapizi in acest raliu”.

- Dupa o zi si jumatate in care a fost lider, Petter Solberg a terminat pe locul 4, la 38 de secunde de invingator. Un rezultat absolut meritoriu pentru un pilot privat, care se chinuie sa se lupte cu echipele de uzina ale Citroen si Ford. La final, Solberg a spus sincer: “Nu stiu de ce am pierdut. Am facut tot ce am putut, nu se putea face mai mult. O echipa privata ramine intotdeauna o echipa privata”. Cititind printre rinduri, dupa ce v-am povestit ce a spus norvegianul ieri intr-o discutie relativ privata, apropourile sale par a se transforma din ce in ce mai mult in acuze la adresa Citroen.

- In a doua jumatate a raliului, Mikko Hirvonen a reusit sa urce pe locul 3, insa acest rezultat nu il ajuta deloc in lupta lui pentru titlul cu cei doi adversari francezi. A spus ca a incercat macar sa bata ultima proba, asa numita “Power Stage”, si sa mai ia 3 puncte in plus, dar nu a reusit sa tina pasul cu Ogier si Loeb. Per total, daca luam in calcul timpii, Hirvonen nu a facut un raliu rau, insa nu a lasat niciodata impresia ca se poate bate pentru victorie. Din contra, mi-a lasat impresia ca si niste victorii de proba speciala par aproape imposibile. Dupa 6 ani petrecuti la Ford, cred ca viitorul sau alaturi de aceasta echipa arata destul de sumbru. Hirvonen s-ar putea sa isi joace ultima sansa in acest sezon, iar din 2012 nu m-ar mira sa vedem alt pilot la Ford in locul lui; poate un tinar gen Tanak, estonianul de care am mai amintit.

- Jari-Matti Latvala a avut multe probleme tehnice in primele doua zile si a facut tot posibilul sa recupereze timpul pierdut, dar avind in vedere ritmul in care s-a mers nu a putut sa urce mai sus de locul 9. Un raliu ratat pentru el. Desi mai are sanse matematice la titlu, cred ca deja el ar trebui sa se concentreze sa aduca cit mai multe puncte pentru echipa Ford si sa o ajute in lupta pentru titlul constructorilor.

- Dupa ce au fost imbatabile in Raliul Suediei, singurul pe zapada din campionat, masinile Ford nu au mai cistigat nici o alta etapa. In ultimii ani, era evident pentru toata lumea ca Citroen domina raliurile pe asfalt, atit datorit pilotilor, cit si datorita masinilor, iar Ford se poate bate cu francezii pe macadam. Ei bine, anul acesta Citroen a cistigat toate raliurile pe macadam disputate pina acum si a mai ramas o singura etapa pe aceasta suprafata, Raliul Finlandei. Asta ma face sa concluzionez ca Fiesta WRC din acest an este departe de a fi o masina reusita. Acest lucru mi se pare surprinzator, avind in vedere ca Ford au avut anul trecut Fiesta S2000 in diferite competitii si au putut pe baza ei sa dezvolte versiunea WRC. Citroen a plecat cu DS3 WRC de la zero, fara nici o versiune de S2000, dar uite ca se pare ca au facut o treaba mai buna.

- Mads Ostberg este un tinar pilot de viitor, dar din pacate nu are buget. Din lipsa de bani el nu testeaza deloc, doar vine la start si se urca in masina. In acest fel este greu sa profite de talentul pe care il are si este pacat. In plus, aici in Grecia, a avut parte si de o intimplare nefericita. Nu stiu exact cum, dar caietele cu dictarile i-au fost furate cu o zi inainte de startul raliului – sau cel putin asa sustine el, poate ca le-a pierdut navigatorul Jonas Andersson-, asa ca fost nevoit sa ia totul de la zero, sa mearga pe dictari luate de la diversi colegi piloti si sa le modifice dupa primele treceri pe cite o bucla.

- Am mai aflat una buna. Stiti care este porecla lui Matthew Wilson? Slow-son. Evident, asta mi-a fost spusa de un francez. Pentru cei care nu stiu, Matthew este fiul lui Malcolm Wilson, boss-ul de la M-Sport, companie care gestioneaza activitatea Ford in WRC. Matthew nu este un pilot foarte slab, dar vreun mare talent. Locul 6 pe care l-a obtinut in Grecia este, probabil, cea mai buna pozitie la care poate spera, avind in vedere cum merge.

- Henning Solberg, fratele mai batrin din familia Solberg, mi se pare ca arunca cu banii pe fereastra. Este evident ca nu poate termina mai sus de locurile 5-6, in conditiile in care nu abandoneaza nici unul dintre favoriti, dar cu toate acestea de ani zile are buget sa mearga cu un WRC si nu stiu cum reuseste sa faca rost de el. Cum a spus la sfirsitul raliului, incheiat pe locul 5, “the 5th place is the place for me to be”. Macar omul stie unde ii este locul, desi anul trecut a mers mult mai bine cu o Fiesta S2000 si nu inteleg de ce a tinut mortis sa revina pe un WRC.

- La S2000, finlandezul Juho Hanninen a cistigat Raliul Greciei, cu o masina Skoda Fabia. Finlandezul a mers foarte bine in toate zilele si a reusit sa termine pe locul 8 in clasamentul general al raliului, un rezultat foarte bun pentru un S2000, el reusind sa devanseze mai multe WRC-uri. Din cite am auzit prin parcul de service, nu este exclus ca Hanninen sa fie al doilea pilot Volkswagen din 2013, cind nemtii vor intra in WRC. Singurul pilot cu care ei au semnat deja un contract in acest mometn este Nasser Al-Attiyah.

Asta a fost tot pentru astazi. Plec sa fac un dus, pentru ca nici nu stiti cit praf se poate stringe pe tine dupa un raliu ca cel din Grecia.

Tags: , , , , , , , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

3 Raspunsuri la “WRC, Raliul Greciei: Ziua III”

  1. Laurentiu! Imi pare rau ca nu mai gasesc timpul sa urmaresc si acest sport extraordinar… insa relatarile tale m-au introdus foarte bine in atmosfera raliului Greciei. Din nou, imi pare rau ca am citit la mai bine de 3 luni de cand ai scris asta, dar tot mi-a placut foarte mult. Felicitari pentru meseria care o ai, un vis pentru unii din noi :D

  2. LM

    Mersi pentru aprecieri!

  3. Felicitari !

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site