WRC, Raliul Greciei: Ziua III

S-a terminat un raliul plin de praf si temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Noroc ca fiind ziarist acreditat aveam acces in locuri speciale pe probe si am reusit sa mai stau si la umbra. Acum am ajuns in centrul de presa, asa ca sa va povestesc ceva impresii de final.

- La sfirsitul zilei a doua am fost sa vad PS13, adica proba de noapte (foto sus, Mikko Hirvonen). Pe un drum de acces spre speciala, desi aveam ecuson de media la masina, un politist prost pe motocicleta nu a vrut sa ne lase sa trecem mai departe de zona unde se terminau masinile parcate. Ca sa nu ne batem, am parcat in cele din urma pe marginea drumului, dupa care am mers pe jos mai mult de un kilometru si jumatate. Cind am ajuns aproape de proba, evident ca mai erau ceva locuri de parcare in zona de oficiali si media, asa ca sper ca gindurile noastre bune (ale mele si ale lui Alex Tamasescu) l-au urmarit pe respectivul politist pina acasa.

- Si la ei, ca si la noi, spectatorii isi fac de cap. Este ordine si disciplina doar cind trec masinile si elicopterele de securitate, in rest se gasesc tot felul de bezmetici care sa se plimbe pe drum. Mai mult, duminica am descoperit ca sint si unii foarte nesimtitit. Dupa PS16, un individ cu un Subaru isi parcase agregatul in mijlocul drumului, intre masinile oprite pe ambele parti ale acestuia. Uite asa, cam 100 de masini erau blocate de idiot, dintre acestea adunindu-se vreo 30 care vroiau sa plece. Dupa mai mult de jumatate de ora de asteptare, omul a venit la masina, a primit o gramada de “urari de bun venit” si a fost luat in primire de doi politisti, care sper ca l-au ars zdravan la buzunar.

- Trecind la aspectele pur sportive, Citroen a facut legea in Grecia. Ca sa fiu sincer, nu inteleg cum a reusit Sebastien Ogier (foto jos) sa il bata pe Sebastien Loeb, pentru ca cel de-al doilea mi s-a parut a fi mai rapid peste tot pe unde l-am vazut. De altfel, la final, si Loeb a spus ca “sint frustrat ca nu am cistigat, pentru ca am crezut mereu ca sintem cei mai rapizi in acest raliu”.

- Dupa o zi si jumatate in care a fost lider, Petter Solberg a terminat pe locul 4, la 38 de secunde de invingator. Un rezultat absolut meritoriu pentru un pilot privat, care se chinuie sa se lupte cu echipele de uzina ale Citroen si Ford. La final, Solberg a spus sincer: “Nu stiu de ce am pierdut. Am facut tot ce am putut, nu se putea face mai mult. O echipa privata ramine intotdeauna o echipa privata”. Cititind printre rinduri, dupa ce v-am povestit ce a spus norvegianul ieri intr-o discutie relativ privata, apropourile sale par a se transforma din ce in ce mai mult in acuze la adresa Citroen.

- In a doua jumatate a raliului, Mikko Hirvonen a reusit sa urce pe locul 3, insa acest rezultat nu il ajuta deloc in lupta lui pentru titlul cu cei doi adversari francezi. A spus ca a incercat macar sa bata ultima proba, asa numita “Power Stage”, si sa mai ia 3 puncte in plus, dar nu a reusit sa tina pasul cu Ogier si Loeb. Per total, daca luam in calcul timpii, Hirvonen nu a facut un raliu rau, insa nu a lasat niciodata impresia ca se poate bate pentru victorie. Din contra, mi-a lasat impresia ca si niste victorii de proba speciala par aproape imposibile. Dupa 6 ani petrecuti la Ford, cred ca viitorul sau alaturi de aceasta echipa arata destul de sumbru. Hirvonen s-ar putea sa isi joace ultima sansa in acest sezon, iar din 2012 nu m-ar mira sa vedem alt pilot la Ford in locul lui; poate un tinar gen Tanak, estonianul de care am mai amintit.

Page 1 of 2 | Next page