WRC: Raliul Suediei 2011, Ziua I

12-02-2011, categoria WRC/Raliuri

A fost o zi foarte obositoare. Am plecat cu totii de la hotel pe 06:30 si am condus peste 100 km pe intuneric, ninsoare si drumuri acoperite zdravan cu zapada. Ca sa ajungem pe proba speciala Vargasen (PS 2/5), la faimoasa saritoare “Colin’s Crest”, a trebuit sa gonesc cu 100 km/h. O experienta extrem de placuta si interesanta pe zapada… :)
Dar sa continui cu impresiile:

- ieri spuneam ca noile WRC-uri nu prea m-au impresionat. Astazi, dupa ce le-am vazut la treaba de mai multe ori, mi-am mai schimbat putin parerea. Sint in continuare niste masinarii foarte performante, dar nu inteleg de ce a vrut FIA sa se renunte la diferentialul central?! Fara acesta, masina pleaca de spate intr-un mod mai… incontrolabil. Derapajul se face mult mai smucit si te poti invirti foarte usor.

- incep sa cred ca Ford-urile sint ceva mai reusite decit Citroen-urile. Este clar ca M-Sport a profitat din plin de experienta acumulata cu Fiesta S2000, masina de la care s-a plecat si dezvoltat versiunea WRC.

- noul DS3 WRC pare a fi sub Fiesta in acest moment, dar sint sigur ca francezii vor remedia problema intr-un timp destul de scurt. Practic, ambele echipe de uzina au venit in Suedia curioase sa vada cum este masina adversarului si ce mai trebuie sa dezvolte la propriul agregat. Eu zic sa mai asteptam o etapa sau doua, pentru ca francezii sa mai acumuleze putina experienta cu DS3 WRC si situatia se va mai echilibra.

- a nins foarte mult vineri in Suedia, motiv pentru care multi au avut probleme cu aderenta la prima trecere pe cele trei speciale. Pe o zapada proaspata si afinata, cuiele ajung ceva mai greu la gheata si macadamul de dedesubt, asa ca aderenta nu este deosebita. Acest lucru l-a penalizat mult pe Sebastien Loeb, care a fost deschizator de drumuri. Simbata el va ataca si cu siguranta va mai recupera din handicapul cu care a terminat prima zi, cind s-a clasat pe locul 9, la 2:48 minute de liderul Mads Ostberg.

- apropo de Ostberg, pilotul privat care merge cu o Fiesta WRC va fi miine “curatator” de drumuri pentru Mikko Hirvonen (foto sus, pe “Colin’s Crest”), omul de la echipa de uzina care va lua startul al doilea. Loeb va fi intr-o pozitie buna pe drum, dar problema lui este ca are in fata doua masini Skoda Fabia S2000, pilotate de Patrik Sandell (Suedia) si Eyvind Brynildsen (Norvegia). Ramine de vazut daca vor pleca in aceasta ordine sau daca oficialii vor decide sa ii dea drumul lui Loeb inaintea celor doua S2000.

- cel mai bine clasat pilot Citroen este Petter Solberg (foto jos), care se afla pe locul trei, la 57,4 secunde in spatele liderului. Din pacate, un mare pilotat cum este Solberg alearga fara nici un fel de suport financiar. Pe masina lui scrie “Tools” pe usa si “Euro Lotto” pe aripa spate si pe capota. In rest, Petter foloseste combinezonul de anul trecut, pe care mai are sigla Shell, fostul sau sponsor… Pacat ca un asemenea pilot nu poate obtine un suport financiar serios! Cam in aceeasi situatie se afla si Kimi Raikkonen, pe a carui masina scrie doar “Ice One”, numele echipei sale.

- in afara lui Ostberg, Patrik Sandell este surpriza primei zile in Raliul Suediei. Cu o Skoda Fabia S2000 el este pe locul 7 la general, avind in spatele lui 7 masini WRC, printre care Loeb, Raikkonen, PG Andersson si Ken Block. Apropo de acesta din urma, americanul a cistigat astazi prestigiosul titlu neoficial “Colin’s Crest Award” pentru pilotul care a zburat cel mai departe pe aceasta faimoasa saritoare. Block a plutit 37 de metri. In rest, nimic spectaculos pentru americanul care merge pentru prima data in viata lui pe pneuri cu cuie si la un raliu pe zapada, el fiind pe locul 18, la 6:38 minute de lider.

- mi-am mai schimbat parerea si despre organizare. Vineri suedezii au fost destul de bine pregatiti, iar parcarile de media erau destul de bine pozitionate. Am mers cam 500 m pe jos de la masina pina la PS2/5 Vargasen, iar pe PS 3/6 Likenas am parcat la 15 m de proba speciala!

Tags: , , , , , , , , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site