WRC: Raliul Suediei 2011, Ziua III

13-02-2011, categoria WRC/Raliuri

Ultima zi a raliului a fost una dintre cele mai interesante “ever” de care am avut parte. Batalia pentru victorie s-a dus pina pe ultima proba speciala, iar pina la urma Ford a reusit tripla, Mikko Hirvonen, Mads Ostberg si Jari-Matti Latvala terminind in aceasta ordine pe podium.

- jos palaria in fata lui Hirvonen (foto sus, alaturi de navigatorul Jarmo Lehtinen). Desi a fost primul pe drum, a reusit sa bata probe si sa isi mentina avantajul in fata lui Ostberg. Nu a fost deloc usor sa faca asta, dar in sfirsit Mikko a dat dovada de un psihic de fier. Acum este important sa o tina tot asa, pentru ca si anul trecut a inceput bine, dupa care s-a stins.

- Latvala (foto jos, in saritura) a terminat bine raliul, dupa ce a avut ceva probleme simbata. Ca sa fiu sincer, ma asteptam sa faca o nefacuta fortind sa urce pe locul 2, dar finlandezul a reusit sa ramina pe drum. Sper ca anul acesta o sa stea si el mai bine la capitolul psihic si nu mai piloteze sub presiunea familiei. Pentru cei care nu stiau, familia a investit si investeste multi bani in cariera lui, sperind sa cistige titlul mondial si sa indeplineasca un vis a citorva generatii de Latvala, care au lasat mereu cu limba de moarte ca in familie trebuie sa existe un campion al lumii.

- felicitari celor de la Ford pentru aceasta tripla si mai ales pentru faptul ca l-au lasat pe Ostberg sa se bata cu Hirvonen si cu Latvala, fara sa ii ordone sa o lase mai moale!

- Sebastien Ogier (foto jos) este unul dintre pilotii care a fost in prim planul ultimei zile. A reusit o cursa de urmarire excelenta si a terminat pe locul 4. Tot raliul Ogier a mers foarte bine, mult mai bine decit marele Sebastien Loeb. Totusi am niste semne de intrebare vizavi de modul in care a urcat pe locul 4. Pe ultima proba speciala, Petter Solberg a stat pe scaunul din dreapta, iar masina a fost pilotata de navigatorul Chris Patterson! Motivul oficial este ca norvegianul a fost prins de politie mergind cu viteza prea mare pe o etapa de legatura de vineri si a trebuit sa predea carnetul de conducere in termen de maxim 48 de ore. Inaintea ultimei probe el era pe locul 4, in fata lui Ogier. Nu exclud insa si posibilitatea ca Citroen sa ii fi cerut lui Solberg sa il lase pe Ogier sa il depaseasca, pentru ca echipa de uzina sa cistige mai multe puncte, iar norvegianul sa fi trecut intentionat in dreapta, ca un raspuns ironic la o asemenea cerere. Repet, aceasta este doar o teorie personala.

- evolutia lui Loeb nu a fost atit de slaba cum pare daca te uiti pe clasament. El a fost primul pe drum la inceputul raliului si a curatat traseul pentru altii, dupa care a facut si doua pene. Cind a fost bine pozitionat pe drum a atacat si a recuperat timp, cistigind si citeva probe. Ar fi fost mai sus in clasament fara cele doua pene, dar nu ar fi cistigat. Se pare ca, in sfirsit, s-a descoperit kriptonita lui Loeb: zapada din Suedia! El a cistigat aici doar o singura data in cariera, pentru cei care nu stiau, fiind si singurul pilot non-scandinav cu victorie in etapa suedeza.

- raliul s-a incheiat cu o asa numita Power Stage, o speciala de aproximativ 4 km, pe care primii trei clasati au primit si puncte suplimentare in clasament si care a fost televizata in direct in Suedia. Locul 1 a luat 3 puncte, locul 2 a primit 2, iar locul 3 a luat un punct. Mi se pare o idee interesanta, pentru ca astfel ii mai motivezi sa mearga mai tare pe pilotii care nu mai pot avansa la general si nu mai vor sa forteze.

- dupa toata alergatura din timpul raliului a venit si momentul plecarii. Am avut iar de condus peste 200 km pina la Oslo. Surprinzator, dupa trei zile petrecute prin padure si pe ninsoare, cea mai scazuta temperatura am intilnit-o in Norvegia, cind pe bordul masinii Ford S-Max scria -30 de grade! Am si dovada foto, ca sa nu ziceti ca va mint. Comparativ, prin padurile si prin zapada din Suedia nu am avut de infruntat mai mult de -20 de grade in timpul raliului. Ba chiar am avut parte si de soare puternic in unele momente, dar temperatura nu a crescut peste -15 grade prin padure…

Tags: , , , , , , , , ,

Poate va intereseaza si...

Se pot urmari raspunsurile pentru acest articol prin RSS 2.0 feed.
Se poate lasa un raspuns, sau trackback de pe propriul site.

Un Raspuns la “WRC: Raliul Suediei 2011, Ziua III”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Laurentiu Mandu and Laurentiu Mandu, Mircea Meşter. Mircea Meşter said: RT @LaurMandu: WRC: Raliul Suediei 2011, Ziua III http://bit.ly/dIB0MD [...]

Adauga un raspuns

Switch to our mobile site